Wednesday, November 9, 2011

~selamat hari jadi~

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh


Salam aidiladha buat semua umat islam seluruh dunia,moga raya aidiladha ini dapat mengingatkan kita kisah pengorbanan nabi Ibrahim a.s dan nabi Ismail a.s.Tak lupa juga selamat menunaikan haji bagi yang berpeluang menunaikan haji pada tahun ini.


Alhamdulillah,sambutan raya haji pada tahun ini meriah dari tahun-tahun lepas.Mungkin aku sekarang ada kampung untuk balik raya bersama..hehe.Walaupun duduk jauh merantau di negara orang,tapi alhamdulillah,bila ukhwah sudah rapat,semua perkara yang di lakukan semuanya indah belaka.=)

Sebenarnya buat entry kali ini,ingin mengucapakan selamat hari jadi pada housemate saya.Norashikin binti Mohd Isa.Masa hari jadi aku dulu,dia ada wat entry tok aku,ni kira membalas la time besday dia ni..hehe..aku nak bagi link dia wat entry kat aku tu,tengok-tengok dah tak de..haha



Ikin ni kira junior paling tua kat dalam rumah ni la.Aku kenal dia tahun 2009 sebab aku datang Jordan 2008.Dia ni anak sulong,dan dalam rumah ni aku la yang paling tua.Jadi dengan serta-mertanya aku menjadi kakak kepada 3 orang housemate aku ni.Tak pe la,dapat gak merasa adik sebab aku anak bongsu..he3


Nak ceritanya,Ikin ni jenis pendiam la,malu-malu gitu..mula-mula payah gak nak rapat.Yela,aku ni jenis happy sepanjang masa.Mungkin dia terkejut tiba2 dapat duduk rumah dengan orang yang bukan jenis macam dia..haha tapi lama-lama..alhamdulillah..bila hati sudah bertaut,tidak ada apa yang perlu dirisaukan..ececeh..


Macam-macam dia dh wat kat aku..kalau aku cerita,tak abes2 nanti..tapi aku hargai la semua apa yang dia wat kat aku..aku ni jenis payah nak hargai dari kata-kata..dari segi perbuatan je boleh ase..he3..tiba2 bab ni jadi malu sikit..mungkin gen dari abah aku,sebab abh aku pon jenis cmni gak..keh3


Aku tabik kat dia ni sebab dia memang jenis pendengar setia la..nasib baik tak bernanah telinga ko ye kin,dengar cerita akak macam2..haha kalau aku sakit,dia wat la apa yang aku nak,macam-macam la dia wat tok aku..serius terharu=.= tapi tak kan nak tunjuk depan dia kan..pandai-pandai cover la..hehe..eh2,bila aku nak wish ni..ho3


Ok,selamat hari lahir yang ke-20!wah3..dah masuk nombor 2 kat depan tu..moga dengan umur yang makin meningkat ni,pemikiran pon akan makin matang seimbang dengan umur tu.Moga jadi anak yang solehah,penyejuk mata ayah dan ibu.kamu tu anak sulong,tangunggujawab yang besar.Jangan lupa tok ringankan beban ayah dan ibu.Belajar sungguh-sungguh..Allah pandang pada usaha bukan pada natijah.Akak tahu ikin boleh berjaya dengan jayanya..semua dengan usaha yang jitu la..kalau dah usaha tapi tak membuahkan hasil,jangan risau,Allah nak bagi kejayaan yang lebih best!!semua apa yang Allah wat,ada hikmahnya!Akhir sekali,moga panjang umur dan murah rezeki serta di beri kesihatan tubuh badan dan berjaya dunia akhirat=)


selamat hari jadi ikin,ikin kan suka wat kek,sesuai la ngn gambar ni..hehe
Apa-apa yang ikin wat kat akak,akak nak ucap terima kasih banyak-banyak.Salah silap yang akk wat kat ikin,disedari atau pun tidak,nak mintak maaf banyak-banyak.Besela..akak kan suka menyakat ikin..hehe..akhir sekali..akak sayang ikin!moga jadi anak,adik,kakak,isteri dan ibu yang solehah~:))

2 comments:

dAk aDAb said...

syukran jazilan kak..
apa ni men balas2 entry lak..haha.entry psl akk kte unpublished n ad gak entry2 len sbb xnk letak entry yg tah pape..huhu

bek akak..inshaAllah nasoih akk tu kita akn sematkn dalam hati dan akan cuba praktikkn..

tule..eh2, sy dah 20thun la..hoho.

sayang kak najwa gak!

p/s first baca mmg mngalir abes la air mata..
tau la org ske wat kek, gmbr tu pon ad kaitan plak..haha

"AkuE" said...

kepada yang menyambut hari ulang tahun tu agar panjang umur dan dimurahkan rezki serta berjaya dalam kehidupan di dunia dan akhirat