Thursday, April 14, 2011

~imami,mujahidi~

Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum Warahmatullah Wabarakatuh


Wahai Mujahidku,

Untukmu Bakal 'Imam'ku tiada siapa mengenali termasuklah diri ini,
dirimu masih rahsia penciptaMU...rahsia yang telah ditentukan untukku,
yang perlu kusingkap dengan segunung taubat dan sepenuh sungguhan sujudku,
cuma jambatan istikharah jua yang bisa merungkai rahsiaku ini..

Ketahuilah wahai mujahidku,

Ketahui namamu tidak menjadi idamanku, apa lagi untuk menatap wajahmu,
Menggeletar diri ini apabila terfikirkan azab Allah, justeru diri ini amat bersyukur
kerana masih tidak di takdirkan sebarang pertemuan sedar antara kita, ku bimbang
andai terjadi pertemuan itu sebelum lafaz akad darimu, sungguh kita
menempah siksaan Allah. Ya Tuhan kami lindungi kami…


Biar bertahun lama yang ku tunggu bukan dirimu tetapi yang ku tunggu adalah
lafaz akad yang akan membimbing diri ini ke Jannah Allah.Apalah ertinya
perasaan kasih yang bersemi untukmu suamiku andai maharnya bukan
kemampuanmu untuk mendidikku menjadi mujahidah yang mencintai DIA lebih
dari segala…

Tiada yang lebih bahagia suamiku,

melainkan didikanmu yang akan membuatkan diri ini mencintai perjuangan
menegakkan Deen ini, berikan ku sepenuh kekuatanmu dalam mendidik iman ku agar
syahidmu ku damba, berikanku segala kasihmu jua agar sujudku kan tegar
padaNya dalam memohon dikurniakan pada kita mujahid-mujahid yang akan
menyambung perjuangan abi mereka.


Berikanku sepenuhnya,

sebahagian hati yang kau sediakan untuk diriku agar sebahagian hati mu
itu akan menjadi inspirasi padaku untuk menghantar satu per satu
mujahid kita ke medan jihad, Mungkin kau hairan suamiku, mengapa diri
ini hanya mahukan sebahagian hatimu dan bukan sepenuhnya.

 Suamiku, 

hatimu itu milik rabbul jaleel, dan ku pohon sebahagaian itu sebagai
semangatku wahai suamiku, Dari awal lagi sudah ku didik hati ini,
bahawa dirimu suami ku bukan milikku dan juga mujahid-mujahidku itu
bukan milikku..kalian milik Allah, dan diriku hanya medan yang
diciptakanNya untuk menyambung generasi jihad dari rahim ini.



Wahai suamiku,


seadanya diri ini sekarang, hanyalah dalam mujahadah mentarbiyah jiwa
agar diriku bisa menjadi sayapmu mengenggam syahid.
Tersangatlah bimbang diri ini andai ku gagal mendidik hati, kerana yang
kuimpi seorang pejuang untuk menyambung jihad yang terbentang dengan
melahirkan para mujahid…


Wahai suamiku,


walau dimana jua dirimu dan siapa jua dirimu yang psti bersama kita mendidik hati
mencintai SYAHID demi redhanya, sebagai hamba yang menikmati kurniaan
yang tidak terkira dari rafiul a’la, bersamalah kita bersyukur,

bersyukur dengan mencintai DIA lebih dari segala isi dunia dan dunia
ini…kerana hilang erti pada sebuah kehidupan andai cinta dari Allah
tidak kita balas, andai cinta sementara bisa mmelukakan hati sepatutnya
hati-hati kita robek sudah kerana gagal membalas segunung
cinta dari DIA Maha Esa…

 Semoga semuanya terjawab dalam sujud yang kita
labuhkan demi redhaNya…biarlah seribu malam berlalu tapi pastikan
ianya berlalu dengan alunan sendu dalam sujud kita diatas lembaran
tahajjud cinta…InsyaAllah inilah pencarian kita…

....siiru 'ala barakatillah....

Calon Suamiku yang dirahmati,

" Kaum lelaki itu adalah pemimpin bagi kaum wanita, oleh kerana Allah telah melebihkan sebahagian mereka (lelaki) atas sebahagian yang lain (wanita), dan kerana mereka (lelaki) telah menafkahkan sebahagian dari harta mereka".(An-Nissa':34)

oleh: Halaqah.net


p/s:ni aku copy jek,ase cm besh je bila baca,then copy kt blog..hehe..mintak maaf la awal-awal,asek dok cakap pasal kahwin,sebabnya kawan-kawan baik aku semua dah kahwin,dah mengandung dah pon..alhamdulillah..tu yang tempias sikit-sikit kat aku tu..haha,tapi tak pe la,post ni ada banyak faedahnya.Harap-harap semua dapat manfaat dari entry ni..hehe:)

13 comments:

dAk aDAb said...

bagus2..bg tazkirah maghrib..haha..

apalagi kak, akak kawen pstu kte plak..keh2..dgn syarat pas kte abes belaja & ad calon la..hehe.. =)

xsabo nk g walimah kakak umah ni..msti besh ni..haha

::Hanis Najwa Shaharuddin:: said...

to dak adab

haha..ko jgn ngade2 nk langkah bendul akk,bg akk kawen dulu..hahaha..tp tol la ko ckp tu..ps abes bljr la kan.. tp skg ni ngh pening,x dak calon naaaaa..hahaha

haha..ape yg besh nye wei??lawak jek..adooii

dAk aDAb said...

mmg xnk langkah bendul pon..kan kte dh tulis, akk dulu ..adeh.. pstu kte plak jalan..haha..

akk tu lagi setaun je ag nk khirij, calon xdak, apa ag..cari2la.selidik2..
xyh pening2 akk, balik msia berderet2 org dtg meminang..haha.

best la..dpt jumpa abg ipar..i kn xde kakak..keh3

::Hanis Najwa Shaharuddin:: said...

amboi..automatik akk kawen,ko terus kawen ye..haha[tp terbek gak tu..haha]

hahhaa..mls la nk cri,nnt die dtg sendiri la..hahaha
tu pon kalo ade org dtg kin..klo x de...meroyan tnggu depan pintu..hahahha

haha..sbr ye..tnggu akk abes bljr lu..ataupon smpai abes master..bru la rse jmpe abg ipar..hak3..

dAk aDAb said...

kalo dpt tau akk meroyan2, xngaku tu kakak umah..haha..
kalo cmtu kte kena doa biar lepas khirij je terus ad org msuk minang akk..ameen!~

cm berkurun je nk tunggu akk kawen..lmbat la nk tau spe bakal abg ipar..kalo cmtu, akk berkenalan dulu la ngan adik ipar akk..hak3

::Hanis Najwa Shaharuddin:: said...

hahaha...na'uzubillah kin,kalo meroyan tu..hoho..

haha..doa2..frust gak,kwn2 bek sume dh kawen ni..sume dok cte psl kawen je..tension!hahhaa

haha..gatal naaa..x de la jauh mne pon..paling2 pon abes master 25..hahaha

dAk aDAb said...

tu la nu'zubillah jd cm gitu..

inshaAllah.. perempuan yg bek kn utk lelaki yg bek..janji Allah tu psti!!jgn risau deh!~

nmpknyer mmg akk xkasi kte langkah bendul la ni..adoii..kena tahan nafsu ni ..haha..

::Hanis Najwa Shaharuddin:: said...

amiiinn~!!insyaAllah:)

x pe la kin,akk x nk dera ko..kalo dh smpai jodoh tu,kawen je la ye..hehe..
[akk yg bek kan??hahaha]

dAk aDAb said...

h0ho..mengalah la plak..haha

ingtkn akk nk stand ngan pendirian tu,,kah3..

mmg akk yg baik hati, tinggi budi pekerti, berakhlak mulia.. anak solehah, pelajar mumtazah..kullu syai ilaik..hak3

::Hanis Najwa Shaharuddin:: said...

hahahahaha...[komen x ikhlas tu..hak3]

nikqilah said...

semoga akk dpt imam yang soleh.. amin ^-^

::Hanis Najwa Shaharuddin:: said...

to nikqilah

amin~!!moga qila pon dpt cmtu gak..insyaAllah~!!!Allah yubarik fik:)

Najla Basid said...

jika inginkan seorg yg soleh,jd la seorang yg solehah yg dahulu...

berdoa la dr skrg utk mndpt yg soleh...selaras dgn peingislahan diri..:)